Wednesday, June 15, 2011

pemilik cintaku setelah ALLAH dan RASULLULAH s.a.w

*click utk preview buku ni

alhamdulillah.. akhirnya dapat juga baca buku ni..thanks a lot to ASHRATUL IZZATI for this precious birthday present.. banyak benda yg aku belajar dari buku ni especially tentang CINTA. cinta ini terbahagi kepada pelbagai aspek dalam kehidupan. ada cinta yang memang dituntut dalam Islam iaitu seperti cinta kepada Allah & Rasul dan cinta kepada ibu bapa. ada juga cinta yang dilarang dalam Islam seperti cinta kepada insan bukan mahram. cinta inilah yang melalaikan. penulis berkongsi tentang kisah percintaan beliau setelah berkahwin. beliau sangat menjaga hati supaya tidak terpedaya akan bisikan syaitan yang sentiasa melalaikan manusia. percintaan beliau bersama suami tercinta tampak lebih indah dan bermakna kerana cinta ini diredhai Ilahi dan beliau begitu merasai nikmat sebuah perkahwinan.

dan melalui kisah cinta beliau, menyedarkan aku utk lupakan cinta manusia bernama lelaki yang pernah aku kejar suatu masa dulu dan kini aku lebih mengerti dan faham konsep yang ditekankan pleh beliau kerana setiap yang berlaku ada baik dan buruknya supaya kita berfikir tentangnya.

p/s: semoga hati ini lebih kuat..

2 comments:

syazliana said...

semoga hati anda menjadi lebih kuat..kdng2 cinta kpd manusia mengajar kte untk mengenal cinta kepadanya..tp jarang kte sedar bnda itu kerana pengaruh nafsu..sesungguhnya janji iblis itu pasti untk menyesatkn ank adam...i've learnt a lot from him too, i learnt about Islam n i learnt to let go this love in order to get a better love which is from HIM..insyaallah

Miss Nabilah Ismail said...

insyallah..we learn the same things perhaps.. syukur tak terhingga kerana aku diberi kesempatan membaca nukilan ikhlas ini...semoga lebih ramai kaum hawa yg diberi peluang utk membacanya dan menyedari betapa cinta Allah itu Maha agung dan cinta kpd lelaki bkn muhrim sebelum diijab kabul merupakan nafsu semata-mata..wallahualam..