Monday, December 12, 2011

ceritera gelak guling2..

assalamualaikum..to all


this entry is specially post for miss diela. she wrote a story for me. story ape? jom baca. sia sedia untuk gelak guling3. tapi sediakan tisu sekotak sebab story ni 'sedih' okay..hahaha


Berakhirnya sebuah cerita

sekali lagi tgn menari...teringat kembali...gelak tawa bersama rakan...Ini khas buat Nur Nabilah ismail..lantas ku titipkan doa semoga anda sentiasa sihat di samping keluarga...<3 sy rindu kalian semua di IPG..<3

ila memandang sepi kubur yang masih merah itu.ternyata pengenalannya bersama johan selama 5 tahun itu terlalu sekejap baginya.ia Ila sedih dan pemergian Johan buat hatinya parah bersama rindu yang sarat. Sungguh mengunung rindunya pada Johan. Usai membaca Yaasin.Ila melipat tikar lalu beransur pulang. Myvi merah dipandu Ila membelah dada jalan. Tiada arah tuju. Fikirannya melayang.

"ouh! kenapa boleh hujan lagi ni. Jauh pulak tu aku nak berlari ke bus stop sana. "

sambil mengomel dan mengeluh panjang Nabilah atau lebih mesra dipanggil nabilah ini berlari anak menuju ke perhentian bas yang berdekatan. akhirnya dalam kekalutan membolos kan diri dalam kalangan anak anak kecil yang juga berteduh di perhentian bas itu menyebabkan gadis kecil molek ini cukup sesak.

"mana teksi ni. dah basah-basah baju aku dibuatnya.payung pun tak bawak dengan kertas periksa students lg.ish" mengeluh dan terus mengeluh smpai beg yang di pegangnya terjatuh

hujan masih renya renyai...anak anak kecik di perhentian itu pula sudah beransur ansur pulang menaiki bas sekolah untuk pulang ke rumah. Jam menunjukkan 3 petang. Hmapir sejam di perhentian bas.

"dushhh" buku serta kertas periksa di dalam beg ila jatuh bertaburan di jalan. di kejauhan samar-samar kelihatan kereta honda accord warna hijau kehitam-hitamna sednag membelah dada jalan menuju ke arah ila.nasib ila baik kerana kereta yang di pandu laju itu berhenti betul-betul di hadapan nya. pemandu nya keluar dengan wajah berang.

'hoi kalu ye pun nak tanda kertas budak tak boleh tnda kat rumah ke?yang kau sibuk-sibuk tanda tepi jalan ni kenapa?' jerkah pemuda yang segak bergaya mengenakan kemeja hijam dan tali leher ungu.

'maaf. kertas ni yang terbang bukan saya yang sibuk nak tanda.encik ni pun tak ada akal ke?masakan saya nak tanda kertas atas jalan.orang dekat hospital gila pun tahu benda tu mustahil.beg saya jatuh then kertas terbang.faham?so sekarang saya nak terima kasih sebab tak langgar saya tapi tolong agkat kai encik tu sikit.ade kertas saya.' balas ila lembut namun ada nada sindir di situ

"ermm maaf.saya tak perasan.btw saya johan." balas johan lembut smabil tangan nya ringan membantu mengutip kertas yang bertaburan.nasib hujan sudah berhenti dan tiada kertas yang basah.

"saya nabilah, nur nabilah ismail.people call me ila.just ila.thanks sebab tolong kutipkan." sambil menghadiahkan Johan suatu senyuman manis.

"ila. btw you got a nice name.sesuai dengan orngnya. ni tgh tunggu teksi ke?saya rasa teksi dah tak da waktu waktu macm ni..biar saya hantar awk pulang itu pun kalau awk tak keberatan" Johan mempelawa ila.

"erm.tak sushkan awk?lagipun saya br je knal awk kan?"

"tak pe jum naik kereta.tp awk dudk mana?"

"merlimau.tahu ke? dekat serkam sana"

"kebetulan saya ade hal dekat sana.politeknik merlimau.kita satu arah mmg elok je kalau saya tumpangkan awk"

hari demi hari ila dan johan makin rapat. tidak di nafkan muncul suatu perasaan yang sukar untuk di luah atau di ucap dengan kata-kata. Setiap hari pasti ada rindu yang bertandang di hati walaupun sudah menjadi kewajipan Johan menghantar Ila balik ke rumah. Johan rapat dengan keluarga ila. Pak cik Ismail dengan Mak cik Zaleha menerima Johan seadanya. Johan tak pernah seklai kenalkan ila dengan keluarganya namun jauh sekali hendak di ceritakan peribadinya. cukup lah ila tahu johan seorang engineer yang menguruskan sebuah syarikat atas nama latiflinda.corp.snd.bhd. sampai ke hari ini hubungan diorng sudah mencecah 5 tahun. namun Johan masih tidak pasti adakah itu waktu ynag sesuai untuk dia perkenalkan ila pada keluarganya. pasti ada sebab mengapa. Ada juga keluarga ila bertanyakan soal mereka, bukan apa.tidak manis rasanya berangkut anak dara orang namun hanya keluhan berat Johan tinggalkan sebagai jawapan.

satu hari Johan katakan pada ila hubungan mereka tak dapat diteruskan kerana dia kan di jodohka dengan orang lain.

Johan: Ila, abang mintak maaf tapi abang kena ikut ckp parents abang.dia adalh segalanya pada saya
Ila: ya ila sedar bang sapa ila.ila redha.jodoh ni ketentuan Allah bang.ila redha.\
Johan: maafkan abang ila.
Ila: takpa.ila Bahagia dengan abang
Johan: abang sentiasa sayang Ila.rindu Ila
Ila: Abang jangan bagi ila Hrapan lagi bang.cukupla.-

ila berlari sambil menyeka air matanya. ya itulah kali terakhir ila jumpa Johan..

seminggu selepas itu.Ila terima berita Johan sudah tiada lagi. Johan tinggalkan sepucuk surat buat Ila


ila.kalau ila baca surat ni mungkin abang dah tiada.maafkan abang sebab rahsiakan semua ni dari Ila.tapi abang tak nak ila sedih.abang nak ila ambil senyuman di bibir ila.senyuman tu yang buat abang jatu hati pada ila.ye abang dijodohkan dengan maut ila.ila. abang ada Leukimia.dah lama abag tunggu penderma namun tak da satu pun sesuai dengan abang.maafkan abang lagi Ila sebab rahsiakan dari Ila. Terima kasih sentiasa ada di sisi abang. Abang gembira. Abang sayang ila selamanya.




Nota kaki:okay ni memang feveret aku.btw hidup tu kadang kadang x seindah yang kita fikir kan?banyak yang sedih dari sukanya.erm..so since dari sekolah aku memg ade masalah mental kot sebab ending essay ak..watak kena mati.wajib.huhu..abaikan..thanks bellon bagi pinjam nama..jangan risau...kau akan dapat sumone yang akan sayang kau selamanya...<3 doa aku bersama kau bello <3


dah abes baca? korang gelak sampai guling2 tak? belum abes baca story lagi aku dah gelak guling2. rasa nak terburai isi perut. hahaha..exegerate lebih. tapi...tiba2 je rasa nak nangis. sebab macam sedih story ni. tapi yang buat aku rasa nak nangis bila baca notakaki dia. :(

to my lovely fren(miss diela): anda sangat hebat bila menulis story yang crapping tapi menarik.. u're welcome pinjam nama aku. btw, story line story ni macam bersangkut-paut je dengan story line cerita sebenar..hahaha.. and one more thing babe, aku pun doakan kau jugak akan dapat someone yang sayang kau forever. love you<3


p/s: saya dah lupakan anda. tahniah untuk diri saya:)

No comments: