Friday, June 17, 2011

I'm 19


27th May 2011(friday)- i'm 19 already!!!!!

malam jumaat tu aku baca yassin..as birthday present for me.. tp sebenarnya untuk menyatakan kesyukuran aku kpd ILAHI.. 19 tahun Allah bagi aku kesempatan untuk aku hidup.. banyak yang DIA dah berikan. tp aku??? masih ada persoalan yg belum terjawap dan hanya aku yg boleh menjawap persoalan tu.. 19 tahun, aku masih lagi mencari diri aku.. adakah aku umat Islam yg bukan sekadar tercatat di surat beranak? adakah aku seorang anak perempuan yang mampu menjamin mak ayah aku masuk syurga? adakah aku anak yang mendengar kata? ikut perintah mak ayah? jujur atas setiap perlakuan? adakah aku anggota keluarga yang bertanggungjawab? adakah aku seorang pelajar yang amanah?bertanggungjawab atas tugasan yg diberi? banyak lagi persoalan yang aku sendiri tak mampu nak ungkap kesemuanya..

ya allah, 19 tahun aku diberikan peluang untuk hidup. macam2 ujian yang telah KAU uji. tp aku seakan-akan tak mampu nak hadapinya.. tapi aku yakin dengan kekuatan iman dan kekuatan hati yang KAU berikan..aku percaya, Kau hanya menguji sesuatu perkara yg mampu aku hadapi.. aku perlu kuat utk hadapinya.
ya allah, aku percaya dengan takdir-MU.. aku merancang ,tp Kau jua yang menentukan..setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya..

satu yang ku pinta, berikan lah yang terbaik utk diriku, keluargaku dan orang sekeliling yang sygkan diri ku ini....amin...

No comments: