Friday, July 4, 2014

ye, aku rindu mak.

assalamualaikum. w.b.t

salam ramadhan.
hari ni 6 Ramadhan 1435H. hari ini, hari ke enam berpuasa tanpa emak di sisi untuk berpuasa, berbuka, bersahur dan berterawih bersama. mak ada. tapi mak terlantar di katil hospital. merasai sakit diuji Ilahi.

hari ni hari ke 21 mak berada di IJN. genap 3 minggu. dan minggu ni aku berpeluang melawat mak setiap hari. melihat mak tanpa daya. tak boleh berkata-kata, hanya gerak tangan sebagai isyarat. ya allah, beratnya ujianMU ini ya allah. aku tak pandai sorok air mata, aku tak pandai bohong rasa sedih, aku tak pandai berlakon aku kuat. setiap kali melawat mak, melihat mak terlantar di atas katil, tanpa kata, tanpa senyuman. mak sakit. aku tahu mak menahan sakit.tapi  aku tahu mak kuat. mak sedang melawan rasa sakit.

mak,
ila tahu mak rasa apa yang ila rasa.
ila tak pandai tipu rasa sedih. ila tak pandai sorok air mata. ila tak kuat tengok mak sakit macam tu.
mak,
nama mak sentiasa ada dalam doa ila. ayah dan anak2 mak sentiasa doakan mak kuat untuk lawan penyakit tu.
Allah sayang mak, sebab tu Allah bagi ujian ni.


ya ALLAH,
kuatkanlah ibuku, Zaleha binti Dollah untuk melawan penyakit yang Kau berikan. berikanlah kesihatan yang baik kepada ibuku ssupaya dia boleh terus beribadah kepadaMu. aamiin.

No comments: