Saturday, December 10, 2011

teacher bella

assalamualaikum. to all


first week kat KL, aku stay kat rumah kakngah di Bandar Tasik Selatan. seperti yang dirancang, aku ke KL sebab nak ajar kanak2 riang ni. kira macam jadi teacher laa. macam2 subjek aku ajar. tapi biasanya aku ajar dua subjek ni je which are math and english. students aku ada 3 orang. standard 5, standard 2 and 5 year-old. so kenalah selak2 buku2 diorang ni. 
hah. sebelum terlupa. tengah dok selak buku teks english stardard 5 tiba2 je ternampak satu nama yang tersangatlah familiar. guess whom? ketua jabatan bahasa, mr.marzuki. hahaha..oppss..terkedu kejap. tapi no wonder lah dia boleh jadi writer untuk textbook tu. he deserved. okay, back to the topic. before aku datang KL, aku dah siapkan 4 buku for kids. setiap sorang student dapat satu buku according to favorite color diorang.(red-blue-green-pink). siap ada gambar kat cover tau. hahaha..what for buku2 tu? buku2 tu untuk diorang tulis nota and latihan2 yang diorang buat. sweet tak teacher bella ni. hahaha..termasuk bakul angkat sendiri pulak. enjoy ajar kanak2 ni. 
part yang paling best ajar amnah(5y) baca english story book. at first dia ni macam liat nak baca sebab rasa english ni susah nak baca. so macam2 lah kena umpan dia ni. last2 okay je dia baca. after few days dah buat class aku pun ajak diorang ni buat seni pulak. ala2 macam class seni. hahaha. ni pun enjoy jugak. kakngah pun join jugak. kitorang buat origami w color paper. macam2 yang kitorang buat eg:katak and baju. tapi class ni teacher pulak jadi student. sufi(11y) ajar we all buat katak. hahaaha.. seronok tengok diorang enjoy. 




p/s: entry tak bergambar sebab takde sape nak amek gambar. semua orang bz and dalam class tak boleh main2..hahaa..poyo jek...







No comments: