Saturday, December 10, 2011

2 in 1 engagement day for ladies


assalamualaikum. to all. 

  kakngah hantar aku ke  rumah akak kat taman kosas ampang sebab nak ikut akak balik perak a.k.a rumah in-law akak sebab ada majlis tunang for 2 ladies. 2 majlis pertunangan dalam masa sehari. tapi different time la. sorang pagi and lagi sorang petang.
  nak talk sikit about adat pertunangan diorang. actually sama je tapi yang aku 'terkesima' ialah bout diorang nye hantaran. before this majlis tuang yang aku pergi hantaran diorang semuanya hot2 vogue2 and macam2. ada handbag, kasut,telekung, set perfume and so on. tapi kat perak aku tengok diorang nye hantaran tersangat la simple. 



  guess what? diorang bagi benda2 yang simple macam gula pasir, makanan dalam tin, gula2, kuih-muih and kek.. diorang hias semua barang2 tu cantik. sampai aku tak perasan pun benda2 tu. simple and sangat jimat. bila pikir2 balik memang betul pun apa yang diorang praktikkan sebab ni baru tunang, so tak perlulah nak berhabis untuk beli barang2 yang vogue2 just for hantaran. better spend duit2 tu untuk belanja time the day(wedding). it's more worthy. 


her day



oppss. kami pengapit..:)

pengapit yang over bergambar
hantaran

cuba teka ape ni..(nenas +kelapa sawit=kurma)

p/s: wedding of the year?

No comments: